Pro maséry: Jak začít masírovat a neumřít bolestí?

Začínáte s masírováním? Nevíte jak nastavit pauzy mezi masážemi nebo kolik masáží reálně dokážete odmasírovat, abyste to přežili? Ve zkratce: Jak začít masírovat a neumřít bolestí? Jako diplomovaná Wellness specialistka, masérka z 5* hotelů a instruktorka ZTV se s Vámi podělím o mé (již 7 leté) zkušenosti z různých maséren po Praze. 

 

Prvních několik měsíců jsem nic moc z hlediska kompenzace nedělala a masírovala jsem 2-3x týdně 5,5 hodiny. Po několika měsících jsem si utlačila karpální tunely v zápěstích a ruce mě začaly hrozně bolet a brnět. Hlavně v noci, ale i při masážích. Měla jsem problém udržet v ruce hrneček. K tomu mě bolela celá záda.  Až jsem skoro začala nesnášet chození do práce. Naštěstí pro mě jsem si vytvořila systém sebepéče a přežila jsem!

 

 

 

 

 

Pro maséry: Jak začít masírovat a neumřít bolestí?

 

 

1. Vybavte si masérnu elektrickým lehátkem!

Pokud to nejde na začátku, udělejte to co nejdřív to půjde. Elektrické posuvné lehátko Vám jako masérovi hodně ušetří tělo. Kompenzačnímu cvičení a automasáži se nevyhnete ani tak, ale nebude toho potřeba tolik. Pokud na elektrické lehátko ještě nemáte, tak část dne / týdne masírujte horní polovinu těla na masérské stoličce, abyste předešli zničujícímu opakovanému stereotypu pohybu.

 

 

2. Pauzy mezi masážemi si nastavte alespoň na 30 min.

Možná se to zdá hodně, ale když jednomu klientovi bude trvat 15min, než vstane z lehátka a oblékne se, tak Vám už moc času na převléknutí, přípravu místnosti rozloučení se a ještě uvítání dalšího klienta nezbude. Pokud klienty zrovna nechcete popohánět s hodinkami v ruce, což ale není ani relaxační ani profesionální.. V půlce pracovní doby doporučuji ještě delší pauzu na relaxaci, protažení nebo automasáž.

 

 

3. Protahujte se, posilujte a masírujte se v práci i mimo ní!

Protahování a masírování sama sebe tenisovýma míčema a pěnovými válci (mám ten největší středně měkký z Insportline), případně i lávovými kameny považuji za naprostou nezbytnost! Každá forma sebepéče byť jen 3-10 min dlouhá se mezi masážemi počítá a Vaše tělo Vám poděkuje! Navíc si tak prodloužíte kariéru!
Protože většina masérů skončí v oboru právě protože to přeženou. Nedostatečně nebo vůbec kompenzují a uženou si syndrom karpálních tunelů nebo chronické bolesti zad.

Mimo práci bych určitě doporučila posilování středu těla a minimálně 30 min protahování a posilování z jógy nebo pilates / 3x týdně. Navíc jakákoli forma relaxace, která Vám sedí může jen pomoci přetíženým zádům a rukám, např.: sauna, vířivka, parafínové zábaly, lávové kameny, procházky, jemná jóga a pilates, zdravotní tělesná výchova a další.

Obzvlášť si dejte pozor pokud se vedle masáží (což je pro maséry a jejich tělo samo o sobě sportem) chcete věnovat ještě něčemu podobně nebo dokonce více náročnému jako např.: kruhové cvičení, lezení na stěně apod. Pokud něco takového vůbec dokážete zdravě s masážemi kombinovat, tak jedině tak, že budete kompenzačně cvičit opravdu pravidelně a často – možná i každý den.

 

Já se o sebe jako masérka starám tak, že když masíruji 3x týdně tak 3-5x týdně po 15-45min uvolňuji zatuhlé svaly a posiluji ty ochablé! K tomu si téměř každý den masíruji hýždě, záda a horní končetiny středně měkkým pěnovým válcem a tenisáky. Navíc si občas lehnu na elektrickou zahřívací deku nebo si záda a ruce prohřívám lávovými kameny.
Bez cílené sebepéče bych měla nesnesitelné bolesti zad, předloktích a omezoval by mě syndrom karpálních tunelů! Stačilo by i půl týdne se o sebe vůbec nestarat a měla bych velké bolesti. Byla bych nepříjemná, brala bych prášky na bolest a měla z toho všeho navíc ještě tenzní bolest hlavy a migrénu.

 

 

4. Kolik masáží za den je dlouhodobě únosné?

To samozřejmě záleží na Vás a Vaší kondici. Ale na základě mých zkušeností a zkušeností dalších masérů, které znám mohu říct toto:
5-7 hodin masáží pro ženy za směnu
6-8 hodin masáží pro muže za směnu

Počet hodin bude samozřejmě výrazně ovlivněn pauzami mezi masážemi, výživou, celkovou kondicí a aktuálním stavem maséra. Masírování nevnímám jako každodenní práci – možná jen pro může s velice dobrou fyzickou kondicí. Sama nemám v plánu masírovat více než 3-4x za týden.

 

 

5. Naučte se několik různých masérských technik!

Nejen, kvůli klientům ale i kvůli sobě. Každá technika se dělá trochu jiným způsobem a díky tomu nebudete zatěžovat jedny a ty samé svalové skupiny a předejdete tak nevyhnutelným bolestem z přetěžování. Samozřejmě ani to Vás nezachrání od protahování, posilování středu těla a posilování oslabených svalových skupin.

 

 

Nechci nikomu nalhávat, že Vás jakékoli bolesti pominou, když splníte všechny výše uvedené body. Neminou, ale určitě nebudou tak časté a úporné, jak by mohly být.
Držím Vám palce!

 

 

Pokud byste chtěli poradit s typem kompenzačního a posilovacího cvičení, které Vám pomůže prodloužit kariéru, tak Vám jako diplomovaná Wellness specialistka, masérka a instruktorka ZTV – zdravotní tělesné výchovy ráda soukromě poradím. Soukromé poradenství zaměřené na regeneraci pro maséry, při sedavém zaměstnání, osoby pociťující patologický stres a další pracující rukama nabízím pro širokou veřejnost!

 

 


 

 

Co by Vás ještě mohlo zajímat:

Služby Wellness specialistky, masérky a instruktorky ZTV
Nekvalitní masér – ke komu znovu nejít?
5 typů klientů – charakteristika a má práce s nimi – z pohledu Wellness specialistky, instruktorky ZTV a masérky
Pěnový válec – 10 otázek a odpovědí

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..