Zelené smoothies

Slyšeli jste o zelených smoothies? A nechápete proč je z toho takový hit?
Chcete žít zdravěji? Chcete do sebe nebo svých dětí dostat zeleninu a ovoce – doplnit vitamíny? Smoothie může to být náhradou snídaně nebo svačiny.
Děti budou nadšené ze zelené barvy!

Gastroradar vyhlašuje Green smoothie výzvu – 30 dní se zelenou mňamkou! Inspirujte se mými smoothie kombinacemi a recepty dole na stránce 

„Oficiální“ výzva webu Simplegreensmoothies.com je dvakrát do roka, pokud neprobíhá právě teď inspirujte se recepty, přečtěte si zdroje a vytvořte smoothie výzvu pro sebe!! 😉 (já už mixuju od 18.5. -> smoothie = rychlá snídaně)

Udělejte si zeleninové smoothie!

Co je zelený smoothie:

Směs vody/rostlinného mléka (mandlové, kokosové, rýžové)/100% ovocné štávy, zelené listové zeleniny a ovoce. Začnete v poměru 60% zeleniny na 40% ovoce, maximálně však 5 ingrediencí. Ovoce nahrazuje sladidla. Můžete však použít ochucené rostlinné mléko. Kousek pomeranče, limetky nebo bobulovite plody jako maliny nebo jahody jsou nejlepší doplněk, pokud chcete „přebít“ chuť zeleniny. Oproti čiště ovocné verzi vám díky zelenině raketově nevyskočí cukr v krvi a budete fungovat déle, nebude Vás honit mlsná a vyčkáte až do určitě zdravého oběda.

Proč mixovat a nesníst to rovnou?

Mixér rozbije strukturu buněk v zelenině a tím z ní uvolní živiny – a tělo jich víc přijme. Také díky tomu sníte větší množství tmavě zelené zeleniny jako kadeřávku, špenátu, kapusty, okurky, čínského zelí (zdroje vápníku) ochucení můžete přidat maličko máty, meduňky. .. A ani vás nebude bolet žaludek.

Kdy pít zelený smoothie?
Snídaně, svačina, večeře. Vždy záleží jaké množství proteinu (rostlinná mléka, tofu, hrachový/konopný protein…) přidáte – čím víc tím vydatnější jídlo.

Co můžete přidat do smoothie, aby to bylo ještě lepší pro Vaše tělo?

Probiotický prášek, chia, syrové lněné semínko, konopný protein, spirulina (železo, vápník, zinek, draslík, hořčík, vitaminy skupiny B +B12..), maca (B12, železo, vápník..), lucuma (draslík, hořčík..), matcha ( o matche: http://www.matchatea.cz/zdravi/ ), raw kakao ( antioxidanty, magnesium..), avokádo/kokosový olej (zdravé tuky..), zázvor/máta/meduňka na ochucení..

Co ještě můžete přidat: http://simplegreensmoothies.com/green-smoothie-superfoods

Co přidat před tréninkem: http://simplegreensmoothies.com/natural-fitness/pre-workout-green-smoothies-boosters

Smoothie pro začátečníky ( postupně přidávejte „zelený“ podíl, abyste se dostali na poměr 60-70% zeleniny&30-40%ovoce):
– hrst čerstvého špenátu
– 100% ananasový džus – jedna sklenička
– cca 1cm oloupaného zázvoru (skvělý při změně počasí, období chřipek)
– půlka oloupané okurky
– půlka citronu
– čajová lžička spiruliny / matcha čaje..

O smoothies:

http://m.fresh.iprima.cz/clanky/zelene-smoothie-po-30-dni

http://www.100daysofrealfood.com/2013/12/26/green-smoothie-recipe/

http://simplegreensmoothies.com/green-smoothie-challenge-faq

http://www.mindbodygreen.com/0-8715/is-your-green-smoothie-actually-healthy-and-balanced.html

Inspirativní recepty:
Jak kombinovat ovoce a zeleninu do smoothies: https://youtu.be/NYMCVmrJaZY

http://simplegreensmoothies.com/

http://www.green-smoothies.cz/

http://kriscarr.com/recipes/juices-smoothies/

http://honestlyhealthyfood.com/?cat=101

https://www.pinterest.com/toneitup/tone-it-up-juice-smoothie-recipes/

Top modelka + zdravé jídlo a smoothies: http://blog.valzelyaeva.com/tagged/Eat

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář