Zbavte se závislosti na cukru

Ženy by neměli jíst víc jak 6 kávových lžiček cukru = 25 gramů/denně, muži mohou o tři lžičky více a děti v závislosti na věku 4-6 lžiček cukru.
Bílý cukr, tmavý cukr, javorový syrup, xylitol, fruktóza…?

Bílý cukr je absolutně nejhorší, ale z hlediska prázdných kalorií není ve výše uvedených velký rozdíl. Ten špatný cukr o kterém tu mluvím, je ten co je uměle přidán do pití a jídla. Neříkám Vám přestaňte jíst cukr úplně – i když je ovoce dostačující, klidně používejte zdravější verze klasického bílého cukru. Jen si hlídejte množství – těch 6-9 lžiček!

Nadměrná konzumace (nad 6-9 lžiček denně) vede k závislosti na cukru -> tloustnutí, problémům s játry a potenciální cukrovce..
Ovoce a zelenina se nepočítá do celkového příjmu cukru, protože vláknina a voda která se nachází v ovoci a zelenině je dobrá pro naše vnitřnosti.. jako střeva atd.. Hurá ovoce a zelenina, klidně ve formě smoothie – více zde

Děsivá fakta z filmu Pravda o cukru:
-> čtěte etikety a vyhněte se uměle přidanému cukru
Ochucená voda: 19 lžiček cukru
Drink pro sportovce: 15 lžiček cukru
Pomerančový džus – pěkný experiment ve filmu: extrémně zpracovaný, tekutý cukr, ale může obsahovat přidané vitamíny:
750ml džusu (z 9ti pomerančů): 18 lžiček cukru
1,5 pomeranče: 3 lžičky cukru (přírodní – nepočítá se)
Zmrazené jídlo: 9 lžiček cukru
Cereálie: 3 lžičky cukru na misku
Konzervované fazole: 6 lžiček cukru
Zkuste vygooglit fast food jídlo a pití to bude teprve děsivé. Jen ještě dejte pozor na obalech jsou občas zavádějící informace př.: obsah cukru na 100g a ne na celé množství.

Tipy / náhrady:
Pom. džus – čerstvý vymačkaný džus
Ochucená voda – voda + ovoce + bylinky (máta, meduňka..)
Cereálie – ovesné vločky se skořicí a rostlinným mlékem…
Čaj v pytlíkách – sypaný čaj (kvalitnější)
Připravujte si jídlo doma a od začátku! 😉

Cukr můžete při pečení nahradit například banány – viz níže 😉

Knihy a kuchařky zabývající se náhradou klasického bílého cukru:
– Sladký život bez cukru – právě vychází edice i pro děti
– Daisy Lowe Sweetness&Light
– Cukr, náš zabiják
Weby:
https://iquitsugar.com/
Kris Carr: http://kriscarr.com/blog-video/kris-carr-explains-sugars/
Harvard studie:
http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-break-the-sugar-habit-and-help-your-health-in-the-process

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/sugary-drinks-fact-sheet/

Co se děje v našem těle po vypití např.: Coca coly:
http://www.elephantjournal.com/2012/07/this-is-what-one-sip-of-soda-does-to-your-body/ 

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář