Wellness v běžném životě: nutriční terapeutky Andrey Mokrejšové

Dala jsem pro Vás dohromady otázky ze světa wellness, zdravého životního stylu a prevence, konkrétně o začlenění wellness do běžného života a zvládání stresové zátěže u lidí z různých oborů. Tuto sérii otázek, které budu pokládat různým lidem z různých oborů jsem nazvala: Wellness v běžném životě..

Tentokrát jsem pro Vás prošla své známé a narazila na nutriční terapeutky Andreu, její názory se mi moc líbí a ráda je budu sdílet i s Vámi.

Otázky pro Wellness v běžném životě, ze světa wellness, zdravého životního stylu a prevence:
1. Co jsi vystudoval/a, čemu se věnuješ teď a jak jsi se k tomu dostal/a?
2. Kde najdeme Tvé služby a jaké to jsou?
3. Jaké informace myslíš, že jsou v Tvém oboru nejvíce známé? A jaké by si zasloužily větší pozornost?
4. Co pro Tebe znamená wellness, zdravý životní styl a prevence? Jak to konkrétně začleňuješ do svého života?
5. Co považuješ za opomíjenou a nejdůležitější část v prevenci a léčbě stresové zátěže?
6. Jaká byla tvá nejvíce stresující zkušenost? A jak jsi redukoval/a stres?
7. Jaké dvě rady bys dal/a na základě vlastní zkušenosti čtenáři z oboru wellness, zdravého životního stylu a prevence?

 

1. Co jsi vystudoval/a, čemu se věnuješ teď a jak jsi se k tomu dostal/a?

Ahoj, já jsem Andy. Vystudovala jsem obor nutriční terapeut na 1. lékařské fakultě a aktuálně zde dále studuji navazující obor nutriční specialista. Věnuji se především tomuto oboru a problematice, která je s ním spjata. Tedy zdravotnictví ale i zdravý životní styl široké populace. Ve zdravotnictví pracuji s pacienty, kteří jsou již nemocní a pomocí stravy a celkového životního stylu se snažíme jejich onemocnění zlepšit. Ráda bych však, aby se snižovalo množství lidí, jejichž nemoc vznikla právě v důsledku nevhodného životního stylu.

Na svém blogu a skrz náš fitness program se tak snažím šířit informace o zdravé výživě bez zbytečných mýtů, ukázat lidem, že jíst zdravě neznamená jíst salát, něco si zakazovat nebo utrácet velké peníze za “zázračná” jídla. Stačí jen trochu přemýšlet a s ničím to nepřehánět.

 

2. Kde najdeme Tvé služby a jaké to jsou?

Nabízím služby nutričního poradenství, jejich seznam můžete najít zde: www.andreamokrejsova.cz
Dále jsem součástí týmu FITFAB Strong. Jsme unikátní český online fitness program, který je na internetu zdarma. Pomocí našeho programu se snažíme zvednout Čechy a Slováky z gaučů.

 

3. Jaké informace myslíš, že jsou v Tvém oboru nejvíce známé? A jaké by si zasloužily větší pozornost?

Obecně si myslím, že v informacích v oblasti výživy je dost zmatek. Výživový poradci bez patřičného vzdělání, foodbloggeři a i zcela náhodní lidé šíří na internetu kolem výživy polopravdy, nepravdy a vyloženě lži. Bohužel jsou často velmi lákavě znějící (např. když nebudete jíst sacharidy, zhubnete a ještě k tomu vyléčíte všechna svá onemocnění) a tím pro lidi atraktivní. Většina lidí se kriticky nezamyslí, zda je něco takového vůbec možné či dané problematice prostě nerozumí. Není se za co stydět, problematika výživy je velmi rozsáhlé téma a mnohem složitější než se někomu může zdát.

Nicméně jíst zdravě naopak nemusí být vůbec těžké. Stačí začít od základu. Zařadit více zeleniny, celozrnných výrobků, kvalitních mléčných výrobků. Snížit množství vysoce zpracované potraviny, jako jsou uzeniny, sladkosti, smažené potraviny. Začít prostě postupně a s ničím to nepřehánět. Větší pozornost by si teda zasloužila odbornost lidí, které s výživou radí. Nejít bezhlavě do extrému, ale začít pomalu a neklást na sebe příliš velké nároky, které nejsou splnitelné. Většina lidí své přísně nastavená pravidla nezvládne dodržet a vede to ke zbytečný výčitkám a zklamání.

 

4. Co pro Tebe znamená wellness, zdravý životní styl a prevence? Jak to konkrétně začleňuješ do svého života?

Především je to o tom se poslouchat. Nic si nezakazovat a nepřikazovat. Samozřejmě je důležité mít nějakou disciplínu, abychom efektivně využívali čas, ale není dobré se do něčeho zbytečně nutit. Ať už ve cvičení, výživě nebo celkově v životě. Pohyb má bezpochyby pozitivní účinky na psychiku, ale pokud jsem příliš unavená, raději si půjdu na 30 minut číst nebo si vyjdu na procházku, než abych 30 minut šíleně makala. Tělo musí i odpočívat a to je důležité si uvědomit. Zdravá strava má na psychiku úplně stejný efekt, ale dát si občas zákusek, burger nebo třeba pizzu není vůbec na škodu. Když na to mám chuť ráda si něco takového dopřeji. Rozhodně si nic nezakazuji a skvěle si pochutnám. Cítím se tak dobře. Je důležité si uvědomit, že nejde o jedno jídlo, ale o celkový jídelníček, pohyb a mysl v dlouhodobém horizontu.

 

5. Co považuješ za opomíjenou a nejdůležitější část v prevenci a léčbě stresové zátěže?

Většina lidí se stres ani příliš redukovat nesnaží. Když někomu poradím, aby se začal hýbat, často slýchá odpověď “nemám na to čas”. Mám zkušenost, že u lidí, kteří si ho nakonec udělali a pravidelně začali cvičit, se jejich psychika a zvládání stresu velmi zlepšilo. Pohyb ovšem neznamená potit se 2 hodiny ve fitcentru. Hodně nápomocná je jóga nebo třeba svižné procházky. Při těchto sportech si hlava skutečně odpočine a to je podle mě nejdůležitější. Nechat hlavu odpočinout, dýchat a být chvilku jen sám se sebou, nechat plynout myšlenky a nehonit se někam dál.

 

6. Jaká byla tvá nejvíce stresující zkušenost? A jak jsi redukoval/a stres?

Nástup na lékařskou fakultu. Byl to můj sen a když škola začala a já najednou viděla kolik je učiva, začala jsem se bát, že to nezvládnu a zklamu (všechny ostatní a sebe). Denně jsem několik hodin probrečela a na můj milovaný běh jsem neměla ani pomyšlení. Nakonec mi dorazily nové boty na běhání, které jsem měla objednané, tak byla vlastně povinnost vyběhnout. Vyrazila jsem a po návratu mi bylo prostě skvěle. Od té doby jsem začala zase pravidelně běhat a cvičit a díky tomu mnohem lépe zvládám stres a to se stále dokážu vystresovat do neuvěřitelných výšin, nicméně mi to moc pomáhá

 

7. Jaké dvě rady bys dal/a na základě vlastní zkušenosti čtenáři z oboru wellness, zdravého životního stylu a prevence?

V podstatě by byla asi jen jedna. Naslouchejte svému tělu. Vše ostatní jsem již řekla.

 

 

Více o Andree Mokrejšové se dozvíte na jejich stránkách: www.andreamokrejsova.cz a také ji najdete na  www.fitfabstrong.cz

 

Diplomovaná wellness specialistka (DiS.) v oboru Wellness-Balneo. Zakladatelka webu Zdraví posláním a autorka více než 200 článků. On-call masérka v Elementa agency (hotely: Corinthia 5*, InterContinental 5*, Panorama 4* aj.)  a v saunovém světě Infinit v hotelu Absolutum Boutique 4*. Také jsem instruktorka ZTV – Zdravotní Tělesné Výchovy. Vlastník CAE (Certificate of Advanced English) a ambasadorka destigmatizace medical-wellness léčby duševních onemocnění.

Kdo jsem jako Wellness specialistka?
Studovala jsem vyšší odbornou školu. Mezi mé předměty patřily: psychologie zdraví, well-being, anatomie, fyziologie, balneologie a fyzikální terapie, interkulturní komunikace, fitness, funkční vyšetření, výživa, lékařská problematika zdravotní tělesné výchovy, základy veřejného zdravotnictví, specifika saunování, sportovní masáž, baňkování, lávové kameny, tvorba wellness programů , základy první pomoci a další..
Studium jsem zakončila Absolventskou prací o zvládání patologického stresu a deprese medical-wellness metodami, kterou si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice E-kniha. Absolutorium se skládalo z obhájení Absolventské práce a zkoušek z Wellness a Biomedicíny a Anglického jazyka.

Oblasti odborného zájmu:
Wellness, prevence, regenerace, rehabilitace, psychologie zdraví, zvládání těžké stresové zátěže, deprese, BAP a bolestí zad.

Odborná publikace:
Absolventská práce s názvem Distres a možnosti zvládání se zaměřením na 13 medical-wellness strategií v rámci zvládání patologické stresové zátěže a deprese.

Služby v Praze:
Wellness masáže,  ZTV (s prvky metody Balantes propojující prvky fyzioterapie, pilates, balančního cvičení a aktivního středu těla s psychorelaxací a vědomým pohybem), ale i s prvky jógy a s technikami automasáží), tvorba antistresového wellness programu, konzultace/přednášky o wellness-medical přístupech v rámci zvládání těžké stresové zátěže a deprese a další.

Vedle těchto stránek spravuje Youtube kanál Zdraví posláním, facebookové stránky: Zdraví posláním, Wellness jóga, Wellness masáže (pokud jste u mne byli na masáži, tak zde můžete zanechat Vaši recenzi) a Instagram wellness_specialistka_sylvie.

Pokud máte zájem o spolupráci využijte kontaktní formulář nebo zdraviposlanim@seznam.cz

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář