Wellness v běžném životě: henna tatérky, hudebnice a lektorky Tamary Sofie Shmidt

Dala jsem pro Vás dohromady otázky ze světa wellness, zdravého životního stylu a prevence, konkrétně o začlenění wellness do běžného života a zvládání stresové zátěže u lidí z různých oborů. Tuto sérii otázek, které budu pokládat různým lidem z různých oborů jsem nazvala: Wellness v běžném životě…

Tentokrát jsem oslovila renesanční osobnost henna tatérku, hudebnici a lektorku malby a kresby, tance a dalšího… Když jsem ji osobně potkala zaujal mne její klid a harmonie, který z ní vyzařoval.

Otázky pro Wellness v běžném životě, ze světa wellness, zdravého životního stylu a prevence:
1. Co jsi vystudoval/a, čemu se věnuješ teď a jak jsi se k tomu dostal/a?
2. Kde najdeme Tvé služby a jaké to jsou?
3. Jaké informace myslíš, že jsou v Tvém oboru nejvíce známé? A jaké by si zasloužili větší pozornost?
4. Co pro Tebe znamená wellness, zdravý životní styl a prevence? Jak to konkrétně začleňuješ do svého života?
5. Co považuješ za opomíjenou a nejdůležitější část v prevenci a léčbě stresové zátěže?
6. Jaká byla tvá nejvíce stresující zkušenost? A jak jsi redukoval/a stres?
7. Jaké dvě rady bys dal/a na základě vlastní zkušenosti čtenáři z oboru wellness, zdravého životního stylu a prevence?

1. Co jsi vystudovala, čemu se věnuješ teď a jak jsi se k tomu dostala?

Vystudovala jsem toho hodně. Moje nejvyšší dosažené vzdělání je inženýr Urboekolog. Ale studovala jsem také sbormistrovství, Malbu a kresbu, tanec, klavír na AMU a mimo jiné i na pedagogické fakultě Karlovy univerzity. Avšak teď se nejvíce věnují hudbě, kresbě a malování hennou. Hudba je moje celoživotní vášeň, jsem ráda že teď se tomu můžu profesionálně věnovat. Co se týká henny – zabývám se tím už 10. rok. Baví mě jít víc a víc do hloubky, zkoumat souvislosti a sdílet s lidma krásu vzorů henny. Dostala jsem se k tomu tak, že jsem malovala lidem na ruce. Po nějaké době jsem se dozvěděla, že se to dá dělat i v podobě dočasného tetování hennou. Od té doby jsem tímto uměním naprosto fascinovaná. Líbí se mi jak může být moderní ale také tradiční.

2. Kde najdeme Tvé služby a jaké to jsou?

Moje služby najdete na stránkách www.mymehndiprague.com – zde se můžete objednat na mehndi nebo na workshop malování hennou.

3. Jaké informace myslíš, že jsou v Tvém oboru nejvíce známé? A jaké by si zasloužili větší pozornost?

Myslím si, že celkově je to ještě málo prozkoumaný obor. A podle mě chybí tady znalost jak používat hennu bezpečně, kde sehnat kvalitní henna kornoutky anebo jak si to umíchat doma. Myslím si totiž že zdraví a bezpečí by měly být na prvním místě. Krása už je taková třešnička na dortu 😉

4. Co pro Tebe znamená wellness, zdravý životní styl a prevence? Jak to začleňuješ do svého života?

Všechno tohle dohromady pro mě znamená cítit se dobře ve svém těle. Snažím se pravidelně cvičit, občas si zajdu do sauny nebo do bazénu. Také pořádám v Maitrei večery Moonlodge, kde v bezpečí ženského kruhu věnujeme pozornost sobě, svému tělu, tomu jak se cítíme ve svém těle jako ženy. A jinak moc ráda jím ovoce a zeleninu, takže o diety se nějak snažit nemusím, připadá mi to takové přirozené, že jím zdravě. Myslím si že když člověk je naladěný na vlastní tělo, tak vnímá jaké jídlo mu kdy dělá dobře. To je podle mě nejlepší způsob jak se řídit ve výběru potravin.

5. Co považuješ za opomíjenou a nejdůležitější část v prevenci a léčbě stresové zátěže?

Chvíle ticha. Bytí. Mám pocit že v každodenním shonu zapomínáme na zastavení, na to jak léčivá může být procházka v přírodě. Kdy se zase můžeme naladit sami na sebe, na svoje tělo. A určitě pravidelný pohyb.

6. Jaké dvě rady bys dala na základě vlastní zkušenosti čtenáři z oboru wellness, zdravého životního stylu a prevence?

Hledejte možností, a zanechte výmluvy. Například když pracujete dlouhé směny, nebo máte pocit že není čas na cvičení, tak můžete si vždycky najít aspoň 5 až 15 min., kdy můžeme udělat malý strečink, nebo aspoň rozhýbat klouby. Třeba je výborné cvičení 5 Tibeťanů. Pomáhá mi také meditace nebo pranajáma. Tu si dávám často před spaním, abych se zastavila, zpomalila, přistála.

7. Jaká byla tvá nejvíce stresující zkušenost? A jak jsi redukovala stres?

Těch bylo docela dost. Ale asi nejvíc stresující byla situace, kdy jsem neměla domov ani peníze, nevěděla jsem kam mám jít a co dělat. Zároveň takovýdle výzvy mám svým způsobem ráda, protože mi ukazují že zvládnu opravdu hodně. Abych se tím nějak prokousala, hodně jsem meditovala, cvičila (a to třeba i v přírodě).
Nejlepší rada na jak redukovat stres: pokud nemůžeme ani cvičit, ani meditovat, protože na to nejsou podmínky, tak aspoň musíme stát cč ležet ve správném směru..takže třeba se pořádně vyspat. 🙂

 

Více o Tamaře Sofii Shmidt se dozvíte na jejich stránkách: Mymehndi

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (dříve známý jako Gastroradar). Masérka v síti Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Dříve Infinit Vysočany – hotel Step. Vlastník CAE (Certificate of Advanced English). Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář