VÁŠ Nový rok!

Jak plánujete strávit Nový rok?
Čeho chcete dosáhnout? Naučit se jazyk, víc odpočívat nebo víc sportovat?
Znám lidi, kteří to sami se sebou vzdali a kvůli počátečnímu neúspěchu si žádné předsevzetí ani jiné plány nedávají. To je smutné řešení, stačí na to jednoduchý posun ve smýšlení o sobě samém (redukce růžových brýlí) a trochu počátečního uvažování nad tím co je pro Vás opravdu důležité.
Kupte si super diář a začněte plánovat Vaši cestu za úspěchem! 🙂


Takže jak na to?
Diář je podle mě naprosto esenciální, máte ho u sebe pořád ať už v mobilu nebo v papírové podobě. Váš napsaný cíl bude sloužit jako motivace, ne jako neustálá připomínka úspěchu.

Jak si nestanovit cíl?¨
Do půl roku se naučím japonsky.

Jak si tento cíl doopravdy splnit?
Nikdo se nenaučí do půl roku japonsky, pravděpodobně Vám do toho něco vleze a budete ze sebe akorát mít špatný pocit, že jste zase nedodrželi své předsevzetí… Takže jak si správně stanovit cíl, který je splnitelný? Ať už jde o jazyk o učení se nové dovednosti nebo pracování na svém těle nebo něčem úplně jiném?

 

1.) Stanovte si splnitelné minicíle, které Vás nebudou obtěžovat natolik, abyste měli nutkání je odložit kvůli nutné práci nebo něčemu jinému neodkladnému..

Př.: Čím detailněji se zamyslíte, tím lépe – zde máte několik inspirací:
– každý den nahradím jeden šálek kávy jedním šálkem kvalitního zeleného čaje například Matchou
– každý den po cestě do práce se budu učit 5 nových slovíček / budu dělat křížovky / číst knížky v jazyce ve kterém se chci zlepšit
– každý den před sprchováním se budu 15min věnovat rehabilitačnímu cvičení nebo cvikům na posílení středu těla
– každý týden v pátek po práci budu chodit do sauny / na masáž a potom si budu číst nebo koukat na oblíbený seriál nebo jinak odpočívat
……..

Je dobré mít jasně stanovené a jasně měřitelné cíle, kde si určíte minimální frekvenci, kterou dodržíte i v případě, že se povinnosti nakupí opravdu až nad hlavu (protože víte, že právě v takové chvíli nějaký rituál, který Vám přinese klid a pohodu budete potřebovat o to víc..)!

 

2.) Stanovte si jak budete týdně, měsíčně a na konci roku 2017 měřit Váš úspěch!

Na konci každého týdne si zapište jak se Vám povedlo nebo nepovedlo splnit Váš cíl, nejlépe i s plánem jak to v následujícím týdnu/měsíci upravíte/napravíte. Co uděláte jinak, abyste na sebe měli více času?
Pokud takto vydržíte, tak na konci měsíce / roku uvidíte, jak Vám to šlo – bude zajímavé si přečíst své vlastní myšlenky proč nebo jak jsme se sami vykrucovali nebo na co jsme byli hrdí.. 🙂 Já sama používám svůj denní diář Moleskine jako plánovací diář, deník mých úspěchů a radostí i jako notýsek na myšlenky a plány..

Myslete i na různé okolnosti, které Vám mohou vstoupit do předem připraveného plánu. Když třeba víte, že v půlce roku budete muset připravovat velký projekt a připadá Vám nemožné do toho času vměstnat i něco jiného, stanovte si minimální dávku japonským slovíček / relaxačních aktivit kterým se prostě věnovat budete za každých okolností.
Pokud budete upřednostňovat „nutné“ okolnosti jako práci atd, před Vámi zvolenými aktivitami, může se Vám na konci roku také stát, že nebudete ani z poloviny blízko Vašemu předem stanovenému cíli a nebudete spokojeni sami se sebou. Váš cíl je tu proto, aby Vás odměnil dobrým pocitem, pokaždé když se mu věnujete! I malá snaha se počítá!

 

3.) Pochvalte se průběžně!

Již na začátku roku si stanovte, jak se budete odměňovat a průběžně motivovat! Může to být koupě knížky zjednodušené četby v daném jazyce po stém naučeném slovíčku, večeře v oblíbené japonské restauraci, kde si objednáte v japonštině, pochvalou může být i výsledek dodržování rehabilitačního programu, kdy se Vaše akutní nebo chronická bolest sníží nebo dokonce zmizí díky rehabilitačnímu cvičení..

 

4.) Spojte se s lidmi, kteří jsou na stejné lodi a motivujte se navzájem! Čtěte nebo sledujte odborníky v oboru, který Vás zajímá.

Přidejte se do skupiny, která se věnuje Vašemu zájmu nebo sledujte odborníky online, ať už na instagramu, youtube, v odborných článcích apod. Ohledně wellness, zdravého životního stylu a prevence Vám určitě může pomoci i web a youtube Zdraví posláním nebo můj osobní Instagram Wellness specialistka Sylvie.

 

Můžete být na sebe pyšní, každý týden, každý měsíc! Záleží to je na Vás!
Šťastný Nový rok!

Jsem diplomovaná Wellness specialistka (DiS.) v oboru Wellness-Balneo. Zakladatelka webu Zdraví posláním a autorka více než 200 článků. Masérka mimo oblast zdravotnictví. Instruktorka ZTV – Zdravotní Tělesné Výchovy (kompenzačně-rekondičního cvičení). Ambasadorka destigmatizace medical-wellness léčby duševních onemocnění a vlastník CAE (Certificate of Advanced English).

Kde v současnosti pracuji?
V Bomton wellness studiu – v 5* hotelu Jalta,  kde se věnuji masážím a wellness přístrojovým ošetřením – rázové vlně, biostimulačnímu laseru a přístrojové lymfodrenáži.

Kdo jsem jako Wellness specialistka?
Studovala jsem pražskou vyšší odbornou školu – obor Wellness-Balneo. Mezi mé předměty patřily: psychologie zdraví, well-being, anatomie, fyziologie, balneologie a fyzikální terapie, interkulturní komunikace, fitness, funkční vyšetření, výživa, lékařská problematika zdravotní tělesné výchovy, základy veřejného zdravotnictví, specifika saunování, sportovní masáž, baňkování, lávové kameny, tvorba wellness programů , základy první pomoci a další..
Studium jsem zakončila Absolventskou prací o zvládání patologického stresu a deprese medical-wellness metodami, kterou si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice E-kniha. Absolutorium se skládalo z obhájení Absolventské práce a zkoušek z Wellness a Biomedicíny a Anglického jazyka.

Oblasti odborného zájmu:
Wellness, prevence, regenerace, kompenzace a rekondice, psychologie zdraví (motivace, zvládání patologického stresu, seberozvoj aj.), medical-wellness přístup při zvládání patologického stresu, deprese, BAP a bolestí zad.

Odborná publikace:
Absolventská práce s názvem Distres a možnosti zvládání se zaměřením na 13 medical-wellness strategií v rámci zvládání patologické stresové zátěže a deprese.

Služby v Praze:
Wellness masáže (masáže mimo zdravotnictví),  ZTV (s prvky metody Balantes propojující prvky fyzioterapie, pilates, balančního cvičení a aktivního středu těla s psychorelaxací a vědomým pohybem, ale i s prvky jógy a s technikami automasáží), tvorba a inovace wellness programů pro wellness centra, konzultace a přednášky o zdravém životním stylu, wellness-medical přístupech v rámci zvládání těžké stresové zátěže a deprese a další.

Sociální sítě:
Facebook: Zdraví posláním, Wellness jóga, Wellness masáže (pokud jste u mne byli na masáži, tak zde můžete zanechat Vaši recenzi)
Instagram: wellness_specialistka_sylvie
Youtube: Zdraví posláním

Pokud máte zájem o spolupráci využijte kontaktní formulář nebo zdraviposlanim@seznam.cz

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář