Staňte se lepší verzí sama sebe

Seberozvoj – jak a kde začít?
Zajímáte se o zdravý životní styl? V časopisech a na internetu najdete nespočet zaručených tipů, co dělat každé ráno, odpoledne, večer… Chci Vám nabídnout seznam věcí, na kterých budete muset pracovat. Žádná zázračná pilulka. Tohle je životní styl.

Tělo – aneb od nejjednodušího:
1. Omezte příjem rafinovaného cukru – Cukr
At už ve formě bílého cukru v cukřence, přeslazených limonád nebo připravených jídel ze supermarketů, které jsou „dobré“ jen díky nadmíře soli, cukru a tuku.

2. Zajímejte se o kvalitu jídla, které jíte – kategorie wellness
Jste to, co jíte! Od filtrované neslazené vody, přes vajíčka od nevystresovaných antibiotiky nacpaných slepic, po pečlivý výběr restauračního jídla, které jíte. Ale hlavně o kvalitu surovin ze kterých vaříte.

3. Budte tady a teď – zpomalte
Chvála pomalosti – tento životní styl, který se alespoň u mne krásně propojuje s vegetariánstvím a jógou Vám může doslova zachránit život. Zpomalte ve Všech sférách Vašeho života.
Zpomalte u jídla – eliminujte všechny vzruchy – nečtete, nesledujte tv, nemluvte s ostatními.. Jezte, pracujte, milujte, komunikujte, sportujte s maximálním soustředěním – věnujte celou svou pozornost výlučně jedné aktivitě. Budete klidnější, výkonnější a hlavně si každou aktivitu více užijete. Jeden příklad za všechny – sex. Věnujte se prožívání, mít cíl je skvělé a motivující. Ale naučte se si užívat cestu neboli proces. Žijte přítomností. 😉

4. Kultivujte své tělo i ducha
Pravidelně sportujte – jakoukoli aktivitu si vyberete. Věnujte se jí. Sport vyplavuje endorfiny, stejně jako nám pomáhá se vyrovnat s nároky vnějšího světa – stresu nebo vnitřního – emocí.

Mysl:
1. Komunikujte – Toastmasters
Naučte se komunikovat. Tolika konfliktům a zklamání by se dalo předejít, kdyby se obě strany rozhodly komunikovat své skutečné pocity a strachy. Komunikujte své zkušenosti, pocity, dojmy, touhy. Nikdy druhý člověk nemůže přesně vědět co chcete, aniž byste mu to řekli. Někdy to přece nevíme sami.
Všichni to známe s Ježíškem – dokud jste mu nezačali psát dopisy nebo nadiktovali seznam rodičům nebo rovnou koupili pro sebe v obchodě, nikdy jste nedostali přesně co jste chtěli. Už jste nezažili pocit překvapení, to je pravda. Ale dostali jste to co jste chtěli.
Naučte se komunikovat a snadněji dosáhnete toho co chcete. At´ už v pracovním, partnerském nebo sexuálním životě.

2. Jste tím, kým se obklopujete!
Obklopte se lidmi, kteří Vás inspirují, podporují nebo motivují! Každý z nás zná „upíry“ lidi, kteří nás vysávají, pokoušejí se na nás přenést jejich špatné rozpoložení… Vyhněte se nebo eliminujte kontakt s takovými lidmi. Pět nejbližších lidí okolo Vás má na Vás největší vliv. Proto si pečlivě vyberte komu dáte tuto moc – je to jen Vaše volba! 😉

3. Budte tady a teď – zpomalte
Chvála pomalosti – tento životní styl, který se alespoň u mne krásně propojuje s vegetariánstvím a jógou Vám může doslova zachránit život. Zpomalte ve Všech sférách Vašeho života.
Zpomalte u jídla – eliminujte všechny vzruchy – nečtete, nesledujte tv, nemluvte s ostatními.. Jezte, pracujte, milujte, komunikujte, sportujte s maximálním soustředěním – věnujte celou svou pozornost výlučně jedné aktivitě. Budete klidnější, výkonnější a hlavně si každou aktivitu více užijete. Jeden příklad za všechny – sex. Věnujte se prožívání, mít cíl je skvělé a motivující. Ale naučte se si užívat cestu neboli proces. Žijte přítomností. 😉

4. Najděte si čas sami na sebe – více zde
Naučte se být sami.
Jděte na procházku, na hodinu jógy, na koncert, nakopněte adrenalin… Dělejte cokoli, co Vám přináší radost! V dnešní době, kde jsme přetížení stimuly zvenčí, jsou na nás kladeny čím dál vyšší nároky. Naučte se relaxovat, jen tím, že budete sami. Můžete ovládat tok myšlenek nebo nechat tok myšlenek plynout, zatímco vy se je pokusíte nezaujatě sledovat – procházka, jóga, meditace, umění, čtení..
Nebo se můžete uchýlit ke krátkodobějšímu řešení, přebití myšlenek návaly adrenalinu a dopaminu – absolvováním jakékoli činnosti, která vám zaměstná náročností natolik, že nebudete mít kapacitu myslet na cokoli jiného. Sportovní hry, adrenalinové zážitky, fyzicky náročné druhy jógy – power, ashtanga..
Nejsem příznivcem prášků nebo psychotropních látek.

5. Uvědomte si Vaše vzorceRuš
Od malička zažíváme různé interakce s různými lidmi. Ukládáme si zaběhnuté vzorce chování do naší mysli a těla. Znáte ten okamžik, kdy jste v běžné konverzaci úplně vybouchli – z ničeho nic? Jak se Vám vybavila podobná situace z dřívějška a prostě jste se neovládli a reakce přišla dřív než jste ji stihli zvážit v mozku? To jsou zaběhnuté vzorce chování, které si neseme z dětsví. Všechny se dají přepsat.
Začněte tím, že si tyto vzorce uvědomíte – ten okamžik, kdy se začnete neadekvátně strachovat, rozčilovat, cítit se opuštění.. Zastavte se, uvědomte si, že možná Váš pocit nemá nic společného s právě probíhající situací a pokuste se vytvořit lepší vzorech Vašeho chování. Většinou tento nadhled přijde, až po prožití krizové situace, ale i to je Vaše možnost zapracovat na sobě. Uvědomte si, co jste mohli udělat jinak a promluvte si o tom s člověkem, ke kterému jste se zachovali v afektu. Každý z nás má řadu podobných vzorců, společně ale i sami na nich můžeme pracovat. 😉

6. Osvoboďte se od předsudků a očekávání
Každý člověk je individualita. S každým musíme komunikovat a zacházet jinak. Dejte prostor lidem kolem sebe být jimi samotnými. Vy buďte také sami sebou. Nebuďte někým jiným, protože to tak chce Vaše okolí.
Když budeme sami sebou a dovolíme to i ostatním. Můžeme se vzájemně ovlivňovat a spoluutvářet – rozvíjet.

Snažte se vážit si přítomného okamžiku. A nezatěžovat si život očekáváním a předsudky – vždy budete akorát zklamaní.
Nejtěžší je zachovat tento přístup v partnerském vztahu – pracujte na tom, každý den. Oslavujte každý okamžik, který se druhý člověk dobrovolně rozhodl strávit s Vámi. Protože čas je to nejcennější co někomu můžete věnovat a on Vám.

7. Sportujte x tvořte
Pravidelně sportujte – jakoukoli aktivitu si vyberete. Věnujte se jí. Sport vyplavuje endorfiny, stejně jako nám pomáhá se vyrovnat s nároky vnějšího světa – stresu nebo vnitřního – emocí.

8. Rozšiřujte své obzory
At´už komunikací s lidmi nebo čtením knih, časopisů nebo sledováním seriálů, dokumentů, filmů, memoárů. Vyzvěte svou morálku a přesvědčení k akci. Dívejte se na situace z jiných pohledů a tvořte si vlastní názory na svět kolem Vás!

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář