Spartan race Charity Litovel 17 – příprava

Mark Spencer potraviny velikosti supermarketu - Londýn

 

#gastroradarfitnesschallenge
Viděla jsem jak můj přítel uběhl bez problémů Sprint, pak jak uběhl Super a nakonec jsem na něj čekala v zázemí na Beastu. Kde nestihl limit o pár minut. Každopádně mi vždycky říkal, abych to zkusila s nim. Nikdy jsem nechtěla, i když můžu zpětně říct, že jsem na to formu měla. Nyní jsem změnila názor, protože si chci něco dokázat. Říkám si, že to nebude horší než těch pět týdnů, které jsem strávila v nemocnici na začátku tohoto roku, kdy si moje tělo dělalo co chtělo. Poprvé v životě jsem přibrala během pobytu v nemocnici. Poprvé v životě jsem začala dobrovolně běhat, dřív jsem byla spíš jen na skupinový tréninky. Do těla jsem byla zvyklá si dávat. Nejvíc jsem milovala ty tréninky, kdy jsem byla na pokraji zhroucení, ale dala jsem to. Já vím, je to dost sadomaso. Ale tak jsem to měla. Hrála jsem šest let házenou na TJ Sokol Kobylisy, pak pak jsem se různě dlouhou dobu věnovala gymnastice, Insanity, skupinovky v různých fitkách… Nic dlouhodobého, ale nikdy jsem nepřibrala. Až teď.

Nikdy jsem nezažila tak šílený úpadek mých fyzických sil. Těch prvních pár týdnů po propuštění mě bolely nohy při chůzi! A rozhodně to nebylo jednoduché se smířit s tímhle novým tělem. Dříve jsem chodila po městě pořád pěšky, skoro jsem nevyužívala městskou dopravu a najednou pro mě byl problém ujít 2km! Bylo to příšerné a bolestivé zjištění. Pár týdnů po propuštění z nemocnice jsem začala běhat a cvičit doma celé tělo podle Tone It Up YouTube videí.
S přítelem se mi běhalo dobře, nebylo to jako když nás dřív honili během tréninků po okruhu během 12ti minutovek. Musela jsem se naučit běhat pomaleji, abych se sladila se svým dechem. Začala jsem s 1km běhu, kdy mi mohly uhořet plíce a během tří měsíců jsem se dostala až na 8km. 🙂 Stále nejčastěji běhám 3-5km a jsem na sebe pyšná. Myslím, že moji největší slabinou bude síla rukou. Ale po dvou měsících pohybu cítím změnu k lepšímu a určitě ji i vidím, ale pořád je to daleko k postavě kterou jsem měla před vstupem do nemocnice.

Na Spartan jsem se rozhodla jít měsíc před konáním závodu, věděla jsem že to je šíleně málo času na přípravu, ale řekla jsem si, že to zkusím s moji novou úrovní fitness. Že otestuju sama sebe a budu moci mít ze sebe dobrý pocit, ještě kromě zlepšujícího se zdravotního stavu. Je to takový ten úspěch, který pochopí široká veřejnost. Protože pokud jde o zdraví, není to vždycky považováno za úspěch, že jste to zvládli. Někteří Vás považují za někoho kdo se dostal do nemocnice sám a dobrovolně tam byl. Takovým lidem se nedá nic vysvětlit, dají se jenom ignorovat. Ušla jsem těžkou cestu a když Vám Vaši blízcí nechtějí pomoci a ještě Vám hážou klacky pod nohy, je potřeba jim ty klacky omlátit o hlavu! Říkám si, že jestli ten závod dokončím, tak už dokážu opravdu všechno. 🙂

Mám představu, že bych se možná časem mohla dostat do Elitní skupiny a dostávat zaplaceno za to, že jste ve skvělé formě atd… 🙂
Zní to dobře, ať už to dopadne jakkoli…..mám v plánu vytrvat a možná ještě příští rok si dát jeden nebo dva Spartan race Charity (Charity jsou bez angličáků a bez časového limitu) a poté se přesunout na Spartan Sprint. Neláká mě dokončení trifecty, radši bych se zlepšovala v jednou závodě.

V čem se liší Spartan Sprint od Spartan Charity?

Spartan Race a Nadace Nova se v tomto roce rozhodli propojit a v rámci Spartan Charity Race v Litovli a Liberci přispět těm, kteří to skutečně potřebují. Nadace Nova vysílá svou pomoc těm nejzranitelnějším – dětem. Pomáhá dětem všech věkových kategorií. Pomoc směřuje do čtyř oblastí: zdraví, vzdělání, domov a humanitární pomoc. „V rámci Spartan Charity Race jsme se rozhodli zaměřit na zdraví dětí, které vlivem onemocnění ztrácejí fyzickou sílu. Přitom jejich odhodlání a chuť do života se vyrovná skutečnému Spartanovi,“ Toto téma se mě týká, jak jsem výše popsala, takže jsem ráda, že ty peníze za přihlášení půjdou tímto směrem! <3

Výbava na závod:

Před závodem:
– půl hodinu před závodem: Bluestep BioGuarana a Aminostar Farzero L-carnitinový doplněk na urychlení spalování tuků,
– před závodem na zahnání hladu (startuju až v 16:00): Superfood Hemp Energy bar s chia + banán + případně pyré a Maxivita Magnesiovou kapsli – abych předešla křečím

Během závodu mám nachystané:
Xpower Carbogel a Speedgel, Quick Energy gel Carbo snack enduro, POwergel shots od Powerbar, Lifebar od Lifefood a ovocná pyré
Po závodě:
Pure coco – kokosovou vodu, Magnesium od Nutrendu, Samahan – bylinný čaj (kdybych měla pocit, že na mě něco leze) a banán

Moje boty na běžecký trénink – město a běžecký okruh:
z Laca sport

Moje boty na trail běh – trénink kopce a závod:
ze Sport directu

 

Příprava na závod:

Den před závodem:
– balím na závod
– odpočívám – protáhnu se na Les Mills Bodybalance lekci

Den po závodě:
– doplňuji hořčík a další minerály
– jdu na masáž nebo do parní sauny nebo vířivky
– relaxuju

Běžím s mým přítelem (který má za sebou x let jako fotbalista) a jeho osmnáctiletou sestrou, která pokud vím za sebou nemá sportovní minulost. Jdeme do toho jako velmi různorodý tým a budeme si pomáhat po celý závod. Určitě se těšte na článek po závodu! 🙂


Co si přečíst z oficiálních stránek Spartan race:
Poprvé na Spartan race:
Teoretická příprava

Když nedokončím závod:
Co když nedokončím?

>>JAK JSEM DOPADLA<<

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář