Rozchod

Rozchod je jeden z nejintenzivnějších zážitků – po úmrtí a vážné nemoci – který běžně zažíváme. Je často bagatelizován a shazován.
Romantická láska aktivuje nejstarší část mozku – amygdalu, úplně stejné centrum které se aktivuje používáním kokainu. Toto centrum je zodpovědné za motivaci, chtíč a zaměření veškeré pozornosti – k jednomu člověku. Bohužel také za prožívání fyzické i psychické bolesti.
Zamilování se a rozchod se zpracovává ve stejném centru.
Rozchod je úplně stejně náročný jako odvykací kůra, ze závislosti na kokainu.
Ztratili jsme toho hodně. Bolest je reálná, alespoň pro náš mozek a ten nás řídí. Jsme vyčerpaní – jako po prožívání reálné fyzické bolesti – proto na sebe buďte opatrní a hodní – jste oslabení a náchylní k nemocem.
Potřebujete pauzu, podle studií asi 6-10 týdnů, abyste se zbavili „závislosti“.

Někdy je to lehčí a někdy těžší – každopádně si věnujte čas!
Rada, kterou asi nejčastěji uslyšíte bude: život jde dál nebo všechno zlé je k něčemu dobré..
To všechno samozřejmě může být pravda, ale moc Vám to nepomůže, jako to nikdy nepomohlo mě – je to moc obecné.

Jsou dvě možnosti, jak se začít „vracet do života“ jeden je tzv.: rychlé potěšení a druhý je logicky pomalejší – zato účinnější a přínosnější.;-)
1.) Přebít a zapomenout
Jdete se opít, tančit do rána, máte nezávazný bezemoční sex, riskujete život – třeba v autě a druhý den se probudíte se stejnou bolestí a naskočíte do víru rychlého potěšení znovu. Vyhýbáte se přemýšlení a bolesti.
Špatná zpráva je, že se tomu prostě nejde vyhnout, když to budete donekonečna potlačovat, prostě se to akorát usadí v podvědomí a můžete si vyvinout nějaké trauma, které Vás bude brzdit v budoucnu.

Flirtujte, ale nevažte se. Využijte Vaši svobodu k objevení a vylepšení sama sebe!
To jak jsme silné osobnosti neurčuje absence neúspěchů, ale to jakým způsobem jsme schopni ty neúspěchy zvládnout. Berte to jako dlouhou dovolenou. Začněte nový život! 😉

2.) Přijmout, odpustit si a začít nový život
Všichni milujeme dobrodružné příběhy – Vaše dobrodružství právě začíná! 
Smutněte – plačte do vyčerpání, vypište se ze všeho – pište vše co Vás napadne, popište klidně celý sešit. Zbavíte se emocionálního napětí.
Pokud se z této fáze nemůžete dostat musíte si trochu pomoci – poslouchejte veselou hudbu, sledujte komedie, poslouchejte vtipy – prostě se obklopte pozitivním myšlením a humorem.

Odpusťte si
– přijměte to. Zeptejte se sami sebe:
Co mi to mělo ukázat? Vezměte si z toho lekci.
Kde máte hranice? Pustili jste partnera za Vaše hranice? Zamyslete se nad Vašimi hranicemi.

Zaměřte se
 na svůj seberozvoj – spousta lidí chce začít od začátku, ale chybí jim motivace. Vy jí teď máte! 🙂 Pomůže Vám ten pocit, že nemáte co ztratit. Zaměřte se na něco, co jste chtěli dlouho udělat, na co jste neměli čas nebo energii. Protože teď máte čas a můžete se soustředit. Stanovte si cíl. A věnujte se mu intenzivně, alespoň dva měsíce!

Čeho opravdu chcete dosáhnout? A udělá Vám radost už cesta, ne jen cíl?
Stanovte si několik menších cílů, které povedou k jednomu velkému a užívejte si cestu! Třeba zjistíte, že cíl který jste si stanovili, už není to co chcete, to nevadí. Stanovte si nový, hlavní je, že Vám to zaměření se pomohlo a našli jste něco co Vás drželo při smyslech.
Dostanete se do jiného prostředí, poznáte nové lidi, naučíte se něco nového a možná si vytvoříte nový pozitivní zvyk!
Každý máme spoustu zlozvyků, které se chceme odnaučit. Dobré zvyky se dají naučit, jen je musíte zařadit do svého života a vytrvat. Věřte mi, teď jste v nejlepší pozici něco takového udělat! 😉

Máte čas věnovat se všemu co Vás baví a dá Vám životní smysl! Odpovězte si na papír:
Čemu jste se dříve věnovali nebo jste vždycky chtěli?
Proč se tomu nevěnujete? Co pro to můžete nyní udělat?
Čemu se věnujete nyní a dělá Vám to radost?
Čemu byste se chtěli věnovat v budoucnu?

Pokud jste našli něco co Vás bude bavit – určitě Vám to pomůže v budoucnu, třeba ještě nevíte jak. Ale vše co děláme se zájem na poskytuje výhodu oproti lidem, kteří vše dělají z povinnosti. Udělá Vám to totiž radost – nepotřebujete druhou polovičku k tomu, abyste zažili štěstí. Štěstí si vytvoříte sami.

Jak poznáte, že se Vám to daří? (Napište si konkrétní minicíle.)
Čeho konkrétně chcete dosáhnout? (Konkrétní cíl)
Napište si to!

Řekněme, že se chcete naučit cizí jazyk, ale nikdy jste u toho ještě nezůstali dostatečně dlouho, aby to k něčemu bylo. Stanovte si:
minicíl č.1: do týdne najdu pro mě nejzajímavější učebnici nebo kurz
minicíl c.2: slovníček nebo zjednodušenou četbu budu nosit stále sebou, abych využila každé chvíle, kdy nebudu mít co dělat a hrozilo by, že bych se myšlenkami mohla vrátit k sebeničícímu oplakávání
minicíl č.3: každý týden se naučím jednu kapitolu
cíl č.3: po třech měsících / nebo klidně každý víkend vyrazím do italské kavárny a pokusím se italskou konverzaci nebo si domluvím language exchange s italským studentem

Nic z toho není vytesáno do kamene, když se to nepovede nic se neděje. Zkuste to znovu. Děláte to co Vás baví – pro sebe. Záleží jen na Vás, jakým tempem a kolik času tomu budete věnovat.  😉
Také se podívejte do svého diáře, kolik času týdně věnujete tomu co je pro Vás důležité? Věnujete v průměru více času věcem, které pro Vás nejsou důležité a nenabíjí Vás pozitivní energií? Zbavte se jich. 😉
Samozřejmě eliminujte kontakt s omamnou látkou – bývalým partnerem.

Doplňte vitaminy – máte oslabenou imunitu – respektujte se – jezte zdravě a zpomalte:
– vláknina – ořechy, fazole, luštěniny
– ovoce a zelenina – zelený smoothie?
– čokoláda 60%+
– kvalitní potraviny – kvalitní maso / ryby (z nekonvečních chovů – Masna Kozí,   Ambiente)
– zelený čaj – sypaný – na ráno: Matcha, Touareg, Maté, Sencha..
– heřmánkový čaj, Tulsi bez teinu – na večer
Tulsi čaje – bazalka posvátná
Doplňky:
Chlorella/Spirulina
Rybí tuk – podle mnoha studií dlouhodobé používání rybího tuku, má lepší účinky než antidepresiva u pacientů s depresí
Magnesium + Calcium

Můj příběh:
Po prvním rozchodu (3 letém vztahu) jsem dva měsíce jen chodila do školy + zbytek dne brečela, ostříhala jsem si poprvé v životě vlasy z pod lopatek po uši, zhubla jsem 5 kilo (protože jsem brečela a nejedla). Až jsem se konečně dostala k druhé fázi – plánování – začala jsem chodit na gymnastiku, protože jsem věděla, že škola na kterou chci za půl roku jít má gymnastiku v seznamu předmětů a já jsem ji nikdy předtím nedělala. Chtěla jsem s tím seznámit. Tady bych chtěla poděkovat, skvělému trenérovi z SK Hradčany Svjatoslavovi Solovjevovi. Vydrželo mi to dva měsíce, kdy jsem se už pomaličku začala vracet do života a mezi lidi. Hlavně jsem ze sebe měla dobrý pocit!
Taky jsem začala chodit každou neděli na language exchange, kde jsem procvičovala „bytí mezi lidmi“ a mimo jiné angličtinu. A opravdu mi to pomohlo, vytvořila jsem si výhodou. Ve škole jsem měla jednodušší gymnastiku, už jsem tušila a seznámila jsem se spoustou nových lidí.
Potkala jsem Davida Millera, který mě přivedl k Toastmasters (rétorickému klubu), kam jsem začala chodit pravidelně. A na gymnastice jsem si vytvořila spoustu přátel.
I když všechny mé rozchody vzešly z mé iniciativy byly to těžké zkušenosti, které mě nějakým způsobem velice posunuly a pomohly mi si více vážit sama sebe.

Můžete taky chodit na psychoterapii, přečíst si Chválu pomalosti nebo Pozitivní myšlení. Držím Vám palce!

Co je láska? Už první věta je lehce v rozporu s „drogovou závislostí mozku“ jde ale hlavně o tu myšlenku:
Love isnt about holding on. Its about holding up, supporting, connecting.
Its about learning to pour into each other even when moving in different directions. Skillfully staying connected with soft hands, open hearts, grounded feet and active energy.
Its about raising the Earth up so your partner can fly, offering a stable foundation for countless possibilities to grow.
Its about making shapes together, finding flow and accepting how both will make mistakes during the process. Its about dedication, commitment and vulnerability.
Its about transforming you and I into we and us.
Love aint always easy. It can be downright hard, but it should never take away, no matter how much you give.
Daniel Scott Yoga

Co by Vás ještě mohlo zajímat:
Srdeční koherence,
Jóga,
jak se naučit cizí jazyk
Sex a vztahy

Jinde:
Hledáme toho pravého nebo se jím můžeme stát? 
Odmilování/dlouhodobý vztah?
a href=“http://mujrozchod.cz/“>Můj rozchod

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář