Příprava na den D (zkouška CAE/zkouškové)

V první řadě si rozvrhněte učení do svého diáře. Udělejte si místo na učení kolem svého života. Nestresujte svůj mozek ani tělo z ničeho nic konstantním zatížením. Začněte se učit včas po menších částech. Téměř bezbolestně a vyvažujte učení tím co Vás baví a zaměstná Vás jiným způsobem, neboli kompenzujte. Pokud máte dost času využijte techniku myšlenkových map při učení a přečtěte knížku Jídlo pro Váš mozek 🙂

Pro mě den D byla zkouška z anglického jazyka CAE (zakončení pomaturitního studia ve Spěváčku). A po nastoupení na VOŠ se den D protáhl na celý měsíc zkouškového období. Příprava je však podobná.
Co je CAE: Certificate in Advanced English je zkouška na vysoké kvalifikační úrovni. Zkouška pro pokročilé uživatele jazyka. Vhodná pro ty, kteří dokážou angličtinu vhodně používat při většině profesních či společenských aktivit. Certifikát CAE se uděluje úspěšným uchazečům, kteří složí CAE zkoušky a utvrdí tak svoji pokročilou znalost angličtiny. CAE certifikát je roven úrovni C1 je opravdu velmi reprezentativním certifikátem, jež žádnému pokročilému znalci angličtiny nemůže chybět. Protože je CAE certifikát, stejně jako ostatní Cambridge certifikáty, uznávaný po celém světě, poskytuje otevřené dveře při výběru zaměstnání nejen u tuzemských firem a institucí. Popis převzat z webu Cambridge english.

Přípravte si vše dopředu, ušetříte si tím hodně nervů:
Dva měsíce/měsíc a znovu týden dopředu: zjistěte důležité informace (vše co se od Vás očekává si sepište na jedno místo) a ověřte jestli jste NEzapomněli nějakou důležitou část zkoušky nebo doopravdy znáte místo, čas zkoušky a jste zapsaní (stalo se)!!
Vytvořte si plán A i B, kdy se budete učit. V galerii vidíte na mé mini nástěnce u okna všechny požadavky z každého předmětu na VOŠ, pod ní je týdenní kalendář kde mám růžově vyznačeno, kdy se budu učit. Začala jsem vědomě plánovat učení pět týdnů dopředu. VOŠ: Budu učit čtyřikrát týdně po dvou předmětech. Předměty kombinuji podle náročnosti. Předmět postavený na anatomii a zapamatování si pojmů kombinuji v jeden den s předmětem, který není tak náročný a dobře si ho pamatuji už z přednášek. U CAE jsem měla podobný režim. Střídala jsem čtení, cvičení, poslechy a seriály.

– stáhněte si týdenní doporučený jídelníček z blogu odbornice na výživu Terezy Solilové (a alespoň částečně se jím řiďte), je plný potravin a doporučených jídel, které Vás zasytí, doplní do těla vitamíny a minerály a budete se díky ním cítit dobře a lépe se Vám bude učit:co doplnit do jídelníčku z webu zdraveziti

–  navštivte dvě lekce jógy týdně, na zmírnění stresu (jóga je také skvělé dlouhodobé řešení emoční pohody) – já zvolila Power fusion jógu u Zdena Yogiho a Power jógu u Katky Bílkové, více o józe zde
– přidejte cardio – chůzi/běh, silový trénink – nepouštějte se do novinek, nemuselo by to ve stresovém období dopadnout dobře
– nechte se opečovávat: klasická masáž/olejová thajská masáž/antistresová masáž hlavy..
– podpořte své tělo zvenku, mohou pomoci homeopatika/adaptogeny/superpotraviny stejně dobře jako jóga i po přechodnou dobu před zkouškou, pokud Vás trápí bolesti žaludku nebo jiné chronické problémy ze stresu nebo nervozity – já tím trpěla skoro půl roku před maturitou a mohla jsem si ušetřit kolečko vyšetření na gastroenterologii.. Stres se dá řešit několika cestami, ale nic nevyřešíte, pouze čekáním na to, až to samo přejde. Můžou pomoci homeopatika:  http://m.svethomeopatie.cz/cs/767-s-homeopatii-k-maturite nebo úprava jídelníčku a pohybové aktivity, zařazení superpotravin a adaptogenů. O některých z nich se zde zmiňuji.

Pokud se Vám děje něco, co nemůžete vědomě ovládat a významně to zasahuje do Vašeho života a pocitu pohody – pod článkem najdete články a místa kam zajít.

Den před zkouškou:
(inspirujte se v galerii)
– zkontrolujte jestli máte všechny potřebné informace
– vyhněte se všem lidem, kteří Vám to neulehčují!
– oblíbená snídaně, oběd, večeře
– připravte si jídlo na den D – pro mě to byly )vše plné antioxidantů a vitamínu a zklidňující nervy): mandle, bio kakaové boby, raw energy tyčinka, vlastnoručně vyrobené košíčky z tmavé (70% +) čokolády s burákovým máslem a ořechy
– učení max. 1,5hod
– relaxace – vyzkoušejte novou aktivitu, neriskujte nic co by Vás mohlo ohrozit před zkouškou (bojové sporty, skok padákem atd..), já jsem vyrazila z centra na Rekole na lekci Les Mills (normálně se věnuji józe)
– nechte se opečovávat: klasická masáž/olejová thajská masáž/antistresová masáž hlavy..
– vydatná (ne těžká) večeře – já zvolila polévku Pho v Loving Hut
– připravte budík, občanku, propisky.. prostě vše

V den zkoušky:
– ranní vydatná snídaně, i když nejsem milovník snídaní v den zkoušky je to opravdu důležité.. já jsem zvolila zelený smoothie, ale ovesné vločky jsou taky dobrá volba. Můj zkouškový smoothie: základ z Matcha čaje (2 gr + cca 400ml studené vody), dvě hrsti listového mladého špenátu, půlka oloupané nebo bio okurky, 2 nektarinky, hrst zmražených borůvek, kousek zmraženého melounu kantalup, 2 lžíce hrachového proteinu, probiotický prášek..můžete přidat chia semínka..

– sebou jídlo na celý den (CAE od 9-18:30) – koupila jsem den před tím v Loving hut – vietnamské jarní závitky, radši neexperimentujte, vyberte něco co máte rádi a znáte a myslete také na počasí, aby Vás to popřípadě zahřálo nebo ochladilo. A hlavně ať  je to lehké na trávení.. nechceme, aby se Vaše tělo soustředilo na trávení během dúležitého testu 😉

– popíjejte Magnesii – hořčík se při stresu rychle vyčerpá a proto ho musíte doplňovat, nedostatek hořčíku vede k nervozitě, podrážděnosti, ale také k bolestem hlavy (poděkujte mi, až na Vás někdy půjde migréna)

– před druhou částí se nakopněte čajem Maté – připravte doma předem, nesladit, jen nechte vylouhovat (klidně pár hodin) nektarinky 😉 (Kofein Vás v porovnání s teinem /který se nachází v čaji/, nakopne rychleji, ale nakrátko  – díky poklesu hladiny cukru v krvi.. Tein na druhou stranu udržuje hladinu krevního cukru stabilní.)

Takovou přípravou se alespoň líp vyrovnáte s nečekaným překvapením, jako že občanku najdete až po zkoušce – pustili mě. A mám certifikát CAE! 🙂

Co by Vás mohlo zajímat:
Povzbuzující čaje a nečaje
Zelené smoothies
Stres
Stres a jeho mechanismy
Srdeční koherence
studovna/kavárna Cafedu
Krize, co číst a kam zajít
Cvičením proti depresi?

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář