Neúspěch

Jak se vyrovnat s neúspěchem?
Jak jít dál?

1.) Věnujte čas sami sobě – truchlení
2.) Přijměte skutečnost

3.) Zmapujte okolnosti neúspěchu
4.) Informujte se, porovnávejte zkušenosti – knihy, kontakty
5.) Vytvořte lepší plán pro podobnou situaci do budoucna

6.) Věnujte čas sami sobě – regenerace
7.) Začněte plánovat – Vaše nové já
8.) Najděte si podporu
9.) Začněte realizovat
10.) Aplikujte poznatky dlouhodobě

Neúspěch nás učí, že porážka se dá přežít. Neuspět není ostuda. Ostuda je bát se vstát a zkusit to znovu. Benjamin Barber

„I don’t believe in failure, because simply by saying you’ve failed, you’ve admitted you attempted. And anyone who attempts is not a failure. Those who truly fail in my eyes are the ones who never try at all. The ones who sit on the couch and whine and moan and wait for the world to change for them.“
Sarah Dessen in Keeping the Moon


1.) Máte právo truchlit.
Určete si priority – co opravdu musím zvládnout (práce, škola..) a z čeho se můžu dostat, protože bych to stejně v mém stavu nezvládla? Odřekněte sociální závazky a buďte sami se sebou.

Pokud v sobě budete potlačovat bolest, bude se hromadit a bude to s časem jen horší – taková časovaná bomba. Proces truchlení může trvat několik hodin, dnů nebo měsíců. Je důležité abyste začali pracovat na bodu 2!

2.) Přijměte skutečnost
Opakujte si nahlas – přijímám že… do té doby, než to přestane emočně bolet. Vypište se z Vašeho neúspěchu. Napište si vše co Vás trápí, vše co Vás napadne. Je to jen pro Vás. A strašně se Vám uleví.

3.) Vypište si časovou osu událostí, které se zvrtly. Hledejte co by šlo příště udělat jinak.

4.) Informujte se – čtěte o jiných lidech – uleví se Vám, že nejste sami a možná se dočtete o nějakých strategiích nebo nápadech, které by Vás nikdy nenapadly

5.) Vytvořte si podrobný plán, jak jinak/lépe zvládnete podobnou situaci.

6.) Regenerujte – starejte se o svou psychickou i fyzickou stránku. Naučte se, si dělat radost.
Ne zvenku, ale zevnitř. Vytvořte si pravidelný režim, kdy budete věnovat čas sami sobě / něčemu co Vám dělá radost – každý týden. Co můžete vyzkoušet: jóga, masáž, spa, kosmetika, lezení, tanec… zapište se do kurzu čehokoli o čem jste dlouho snili!

7.) Začněte se soustředit na budoucnost. Kým byste chtěli být? Stanovte si malé dosažitelné cíle. Naplánujte si, co přesně pro to uděláte a kdy.

8.) Obklopte se podobně smýšlejícími lidmi, vytvořte kolem sebe podpěrnou síť. Může to být nový trenér, člověk kterého jste potkali na lekci Vaši nové „radosti“. Vyhledejte podobně zaměřené skupiny ve Vašem městě.

9.) Realizujte, vše co jste s radostí vymysleli!

10.) Držte si vše, co Vám dělá radost. Nenahrazujte kolonku JÁ v diáři kolonkou práce atd..
Starejte se o sebe – pravidelně.

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář