Neúspěch

Jak se vyrovnat s neúspěchem?
Jak jít dál?

1.) Věnujte čas sami sobě – truchlení
2.) Přijměte skutečnost

3.) Zmapujte okolnosti neúspěchu
4.) Informujte se, porovnávejte zkušenosti – knihy, kontakty
5.) Vytvořte lepší plán pro podobnou situaci do budoucna

6.) Věnujte čas sami sobě – regenerace
7.) Začněte plánovat – Vaše nové já
8.) Najděte si podporu
9.) Začněte realizovat
10.) Aplikujte poznatky dlouhodobě

Neúspěch nás učí, že porážka se dá přežít. Neuspět není ostuda. Ostuda je bát se vstát a zkusit to znovu. Benjamin Barber

„I don’t believe in failure, because simply by saying you’ve failed, you’ve admitted you attempted. And anyone who attempts is not a failure. Those who truly fail in my eyes are the ones who never try at all. The ones who sit on the couch and whine and moan and wait for the world to change for them.“
Sarah Dessen in Keeping the Moon


1.) Máte právo truchlit.
Určete si priority – co opravdu musím zvládnout (práce, škola..) a z čeho se můžu dostat, protože bych to stejně v mém stavu nezvládla? Odřekněte sociální závazky a buďte sami se sebou.

Pokud v sobě budete potlačovat bolest, bude se hromadit a bude to s časem jen horší – taková časovaná bomba. Proces truchlení může trvat několik hodin, dnů nebo měsíců. Je důležité abyste začali pracovat na bodu 2!

2.) Přijměte skutečnost
Opakujte si nahlas – přijímám že… do té doby, než to přestane emočně bolet. Vypište se z Vašeho neúspěchu. Napište si vše co Vás trápí, vše co Vás napadne. Je to jen pro Vás. A strašně se Vám uleví.

3.) Vypište si časovou osu událostí, které se zvrtly. Hledejte co by šlo příště udělat jinak.

4.) Informujte se – čtěte o jiných lidech – uleví se Vám, že nejste sami a možná se dočtete o nějakých strategiích nebo nápadech, které by Vás nikdy nenapadly

5.) Vytvořte si podrobný plán, jak jinak/lépe zvládnete podobnou situaci.

6.) Regenerujte – starejte se o svou psychickou i fyzickou stránku. Naučte se, si dělat radost.
Ne zvenku, ale zevnitř. Vytvořte si pravidelný režim, kdy budete věnovat čas sami sobě / něčemu co Vám dělá radost – každý týden. Co můžete vyzkoušet: jóga, masáž, spa, kosmetika, lezení, tanec… zapište se do kurzu čehokoli o čem jste dlouho snili!

7.) Začněte se soustředit na budoucnost. Kým byste chtěli být? Stanovte si malé dosažitelné cíle. Naplánujte si, co přesně pro to uděláte a kdy.

8.) Obklopte se podobně smýšlejícími lidmi, vytvořte kolem sebe podpěrnou síť. Může to být nový trenér, člověk kterého jste potkali na lekci Vaši nové „radosti“. Vyhledejte podobně zaměřené skupiny ve Vašem městě.

9.) Realizujte, vše co jste s radostí vymysleli!

10.) Držte si vše, co Vám dělá radost. Nenahrazujte kolonku JÁ v diáři kolonkou práce atd..
Starejte se o sebe – pravidelně.

Jsem diplomovaná Wellness specialistka (DiS.) v oboru Wellness-Balneo. Zakladatelka webu Zdraví posláním a autorka více než 200 článků. On-call masérka v Elementa agency (pražské 4* a 5* hotely: Corinthia 5*, InterContinental 5*, Panorama 4* aj.). Instruktorka ZTV – Zdravotní Tělesné Výchovy (kompenzačně-rekondičního cvičení). Ambasadorka destigmatizace medical-wellness léčby duševních onemocnění a vlastník CAE (Certificate of Advanced English).

Kdo jsem jako Wellness specialistka?
Studovala jsem pražskou vyšší odbornou školu. Mezi mé předměty patřily: psychologie zdraví, well-being, anatomie, fyziologie, balneologie a fyzikální terapie, interkulturní komunikace, fitness, funkční vyšetření, výživa, lékařská problematika zdravotní tělesné výchovy, základy veřejného zdravotnictví, specifika saunování, sportovní masáž, baňkování, lávové kameny, tvorba wellness programů , základy první pomoci a další..
Studium jsem zakončila Absolventskou prací o zvládání patologického stresu a deprese medical-wellness metodami, kterou si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice E-kniha. Absolutorium se skládalo z obhájení Absolventské práce a zkoušek z Wellness a Biomedicíny a Anglického jazyka.

Oblasti odborného zájmu:
Wellness, prevence, regenerace, kompenzace a rekondice, psychologie zdraví (motivace, zvládání patologického stresu, seberozvoj aj.), medical-wellness přístup při zvládání patologického stresu, deprese, BAP a bolestí zad.

Odborná publikace:
Absolventská práce s názvem Distres a možnosti zvládání se zaměřením na 13 medical-wellness strategií v rámci zvládání patologické stresové zátěže a deprese.

Služby v Praze:
Wellness masáže,  ZTV (s prvky metody Balantes propojující prvky fyzioterapie, pilates, balančního cvičení a aktivního středu těla s psychorelaxací a vědomým pohybem), ale i s prvky jógy a s technikami automasáží), tvorba antistresového wellness programu, konzultace/přednášky o wellness-medical přístupech v rámci zvládání těžké stresové zátěže a deprese a další.

Sociální sítě:
Facebook: Zdraví posláním, Wellness jóga, Wellness masáže (pokud jste u mne byli na masáži, tak zde můžete zanechat Vaši recenzi)
Instagram: wellness_specialistka_sylvie
Youtube: Zdraví posláním

Pokud máte zájem o spolupráci využijte kontaktní formulář nebo zdraviposlanim@seznam.cz

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář