Měsíční hormonální cyklus ženy

Pokud Vás zajímá co dělají hormony v ženském těle a jak téměř vše ovlivňují – od chuťi na jídlo, prožívání menstruace, chuťi na sex, orgasmus, zamilování se, lásku, partnerství…čtěte dál!

CO SI PŘEČÍST:
Knihu Moody Bitches napsala psychiatrička Julie Holland. Bohužel ještě není přeložena do češtiny.
Skvělá příručka pro ženy se spoustou rad jak zvládnout nejčastější problémy jako stres, pms, lásku, chtíč atd.. Ale i pro muže – ženy jsou přece jenom z jiné planety a vy byste měli vědět s kým máte tu čest. Protože my ženy jsme od přírody náladové – to je skutečnost, která souvisí s hladinou estrogenu v ženském těle. Skutečnost, se kterou se musíme naučit žít co nejvíce v souladu. 😉
Více o knížce: zde

V češtině je výběr na toto téma dost omezen, ale podobně zaměřená – také skvělá knížka – se jmenuje Jak funguje sex od Sharona Moalema, více zde.

Muži vemte si příklad z tohohle středoškoláka Instagram post měsíční cyklus není fuj/hrůza/nebavme se o tom, je to normální součást života 😉

CO SE DĚJE – hormony v těle ženy během jednoho měsíce:
Děje se toho hodně a ženy nejsou schopné fungovat celý měsíc stejné výkonně – není to ani možné. Měsíční cyklus ženy je něco jako Nový rok – nový začátek, odhodlanost a dodržování předsevzetí, blázinec po sexu, konec roku – reflexe a předsevzetí.

MĚSÍČNÍ CYKLUS se dělí na tři části – viz kniha Moody Bitches:
1-14 dní
14-21 dní
PMS+ Menstruace

1-14 dní –  vyšší hladina estrogenu
– lehce s ní vyjdete
– klidná, promíjející, silná a odolná
– vysoká snášentlivost stresu, bolesti (vhodný čas k návštěvě zubaře nebo depilace)
– co vymyslí v období pms+m – nyní realizuje
Sex – zájem o rodinné a spolehlivé typy mužů – jde o mozek

14-21 dní – vysoká hladina estrogenu – vrchol 21. den -> Ovulace
– jediný den v měsíci, kdy je žena zaručeně „v náladě“ na sex
– žena se cítí a oblíká velmi sexy
– lov dárce genů –  pro potenciální děti – tedy nejde o soutěž inteligence, i když třeba žádné vědomě nechce (věk..), tak se každý měsíc  snaží najít nejlepšího dárce, pokud je ve vztahu, je tu riziko k záletu
-> zájem o vysoké, tmavé, sexy = vysoký podíl kyseliny listové = zdravé geny, typ chlapa dominantní alfasamec
– vysoký počet orgasmů
– nejlepší část měsíce na soft skills – jako je projev v Toastmasters

PMS+Menstruace – nízká hladina estrogenu
– relaxujte – jóga, pilates..
– špatně snáší stres, bolest a kritiku
– kritické myšlení na 100% – nejlepší čas na hodnocení, měsíce, dosavadního života a spokojenosti
– co vymyslí, zrealizuje v prvních 14ti dnech nového cyklu
Sex – zájem o rodinné a spolehlivé typy mužů – jde o mozek a podporu v tomto období

Žena a antikoncepce:
– prášek převezme plnou kontrolu nad ženou – kontrola stabilní hladiny estrogenu
– absence ovulace
– prefence rodinných typů – téměř žádný až žádný zájem o dominantní, tmavé, vysoké, sexy
!!!!!! Pokud berete prášky a chcete otestovat jestli jste s tím pravým – vysaďte prášky, alespoň na 3-6 cyklů !!!!!!

Výběr partnera – bratr nebo milenec?
Ženy – čich
Muži – zrak
– příjemná osobní vůně kůže partnera -> dobré geny -> dobrý sex + láska (uvolňování oxytocinu při sexu a mazlení) -> dobré geny pro budoucí potomky
– žena čichem rozpozná, jestli muž má rozdílný nebo podobný imunitní systém tomu jejímu
– přitahována rozdílným
– sexuálně odpuzována podobným – podobný imunitní systém mají členi rodiny, ale i cizí lidi – kteří ženám nevoní

Pms+M – využijte těch pár dní k odpočinku, relaxaci, hodnocení dosavadních událostí a plánování na další měsíc. Protože po menstruaci budete ve své nejlepší formě a zvládnete se vypořádat s čímkoli, co Vás mimořádně otravovalo před a během menstruace (spolupracovníci, nároky okolí..)! 😉
Více v knihách Moody bitches a Jak funguje sex.

Problémový PMS a menstruace:
Z knihy Moody Bitches, když se žene chuť na sladké: Celozrnné pečivo, banány, mléko, čočka, krocan..
– Vyřaďte alkohol a kofein.
– Zvyšte příjem: B6, Magnesia (vysokoprocentní čokoláda – 70% +, avokádo, ořechy, raw kakao, banány, potravinové doplňky..nedostatek se projevuje migrénou, doplnění pomůže předejít nespavosti, úzkosti, uleví od napětí v prsou a pánvi), Vápníku a železa (chia semínka, čerstvá kapusta, špenát, tahini) a Omega 3 (chia semínka), směs nesolených nepražených ořechů (spousta různých potřebných minerálů a vitamínů -> calcium, magnesium..)
– Zkuste dámský zelený smoothie recept zde 
– Nahraďte bílý cukr zdravějšíma variantama: xylitol, tmavý cukr, melasa, rýžové, datlové…sirupy – vše najdete v prodejnách zdravé výživy př.: BioPoint, Country life
– Namažte si podbřišek a bedra pár kapkami jednoho z esenciálních olejů: levandule nebo skořice.
Upozornění: esenciální oleje, vždy přidáváme do nosného mandlového oleje nebo krému.

Co si dál přečíst:
Další návrhy úpravy jídelníčku
Jídelníček během periody
Menstruace
Fáze menstruačního cyklu
Jak může pomoc jóga:
http://www.hormonalni-jogova-terapie.cz/index.php/co-je-hormonalni-joga-a-jeji-ucinky
http://www.doyouyoga.com/restorative-yoga-sequence-and-poses-to-ease-pms/
http://www.doyouyoga.com/5-yoga-poses-to-help-reduce-stress-and-tension/
http://www.doyouyoga.com/5-health-benefits-of-childs-pose/
https://yogainternational.com/article/view/yoga-for-headaches 

Stres a hormonální nerovnováha:
https://www.youtube.com/watch?v=VSrfa-HUiVM

Jak může pomoc reflexologie:
https://www.youtube.com/watch?v=xvxBwqhwXzY

Respektujte sami sebe – své cykly a potřeby, využijte tuto znalost k lepšímu plánování svých závazků! 😉 Dejte to také přečíst každému muži, který se alespoň trochu zajímá  o ženy a chce být lepší/pozornější ve vztahu k nim.

 

Doporučuji aplikaci Clue – která je pěkně grafický zpracovaná a umožňuje si pár kliknutími detailně zaznamenat každý den, vše co by Vás nebo Vašeho doktora mohlo zajímat. Např.: druh krvácení, náladu, chuťově preference, pms příznaky, trávení, chutě… Můžete si sami nastavit co všechno chcete sledovat. Na základě několika zadaných cyklů Vám může aplikace ukázat fertilní dny. Sama ji několik měsíců používám a do svého běžného diáře si zaznamenávám už jen celkovou délku svého cyklu.

Zakladatelka a autorka více jak stovky článků na webu Zdraví posláním (Gastroradar). Masérka v síti Infinit Vysočany – hotel Step. Od ledna 2019 Infinit Holešovice – hotel Absolutum Boutique. Studentka VOŠ oboru wellness a balneo. Ambasadorka destigmatizace duševních onemocnění. Zkušenosti s vedením dětské a rodinné jógy, dramatické výchovy a boulderového lezení pro děti..

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář