7 tipů, jak odolat zimě!

Následující tipy jsem dala dohromady z nutnosti zůstat v teple během dlouhých zimních komparzů, kterým se již delší dobu brigádně věnuji. Obvykle se jednodenní práce na projektu pohybuje mezi 10 – 14 hodinami, výjimečně i 18 hodinami. Díky následujícím tipům jsem ve zdraví přežila zimní natáčení Carnival row, Rašín, Amaffi aj..
Je to určitě jedna z náročnějších brigád, které člověk může dělat, ale zároveň je velice zajímavé vidět různé kulisy, make-up, kostýmy a někdy můžete potkat i slavné herce..  Ale protože většinu času kostýmy nejsou přizpůsobené počasí ve kterém se natáčí, tak je nutné si kostým tzv. vylepšit.. natáčí se v každém počasí – teploty se pohybují kdekoli od -17°C do +40°C.

 

7 tipů jak odolat zimě od občasné komparzistky (v normálním životě masérky) – obvykle používám všechny najednou:

1. Herbalex 12 hodinová hřejivá náplast na záda:
Nosím na bedrech – naprosto boží vynález, opravdu vyzařuje teplo 12 hod! Naleznete v lékárnách, ale často je na objednání. Teplo je srovnatelné teplu z termoforu. Je to opravdová záchrana během zimního natáčení.

 

2. The Heat company – Hřejivé polštářky na ruce / nohy 8hod/12hod/40hod:
Nosím kdekoli to jde po kostýmu zastrčené v případě potřeby zaktivuji jeden polštářek jako zdroj tepla pro ruce. Protože rukavice během natáčení nemá skoro žádný komparz.

 

3. Termofor:
Staronová plastová láhev s horkou vodou, skvěla na zahřátí během ne tak častých pauz a někdy se Vám podaří propašovat sebou na set a schovat do rekvizit. 🙂

 

4. Merino ponožky:
Nepřikládala jsem pověsti o zateplovacích schopnostech Merino vlny valnou hodnotu, ale velice příjemně mě překvapily. Dvoje ponožky v tenkých koženkových botách mě udržely v teple během 14 hodinového natáčení v teplotě kolem nuly (cca -6 až +3°C).

 

5. Vrstvení funkčních vrstev:
Používám dva sety termoprádla, už x let stará roláková triko se zapínáním od značky Rehall (2-4 vrstvy), zatím nemám potřebu kupovat nová, když to perfektně funguje s výše popsanými doplňky. Na to (pokud se to vejde pod kostým) Alpine pro nebo McKinley polyesterové mikiny. Ale v dnešní době v této oblasti můžete najít opravdové poklady, například právě z Merino vlny. Pokud máte nějaké tipy, prosím do komentářů. Pro natáčení jsou ideální barvy tmavé, obzvlášť černá, aby Vám nikdo z kostymérů nechtěl svlékat Vaše zahřívací vrstvy..

 

6. Kvalitní čaje:
Ideální na doplnění energie při vstávání ve dvě ráno nebo při odpoledních útlumu. Mé nejoblíbenější čaje pro tyto účely jsou: Pu-erh, Assam, Maté, Matcha, nakrájený zázvor s Honeybush rooibosem – více o nich zde

 

7. Občerstvení:
Když je pod nulou a stojíte, chodíte nebo běháte – už několik hodin v kuse a štáb ještě pořád není spokojen jak desítky nebo stovky lidí zahráli svou úlohu, je potřeba být vybaven jak nejlépe to jde. Já si schovávám pyré, sušenky, zahřívací polštářky, kapesníky – prostě vše pro takto dlouhé směny na různá místa do kostýmu. Například do kapes, vysokých bot, které jsou překryty dlouhou sukní nebo do rekvizit, které mám u sebe – např.: košík s květinami…
Co si obvykle beru na natáčení: banán, mandle natural i v tmavé a mléčné čokoládě, ořechové tyčinky, celozrnnou housku s hummusem nebo kuskus se zeleninou apod.

 

Doufám, že Vám těchto 7 tipů, jak odolat zimě pomůže i když to třeba nebude během natáčení, ale během dlouhých hodin venku. 🙂

Diplomovaná wellness specialistka (DiS.) v oboru Wellness-Balneo. Zakladatelka webu Zdraví posláním a autorka více než 200 článků. On-call masérka v Elementa agency (hotely: Corinthia 5*, InterContinental 5*, Panorama 4* aj.)  a v saunovém světě Infinit v hotelu Absolutum Boutique 4*. Také jsem instruktorka ZTV – Zdravotní Tělesné Výchovy. Vlastník CAE (Certificate of Advanced English) a ambasadorka destigmatizace medical-wellness léčby duševních onemocnění.

Kdo jsem jako Wellness specialistka?
Studovala jsem vyšší odbornou školu. Mezi mé předměty patřily: psychologie zdraví, well-being, anatomie, fyziologie, balneologie a fyzikální terapie, interkulturní komunikace, fitness, funkční vyšetření, výživa, lékařská problematika zdravotní tělesné výchovy, základy veřejného zdravotnictví, specifika saunování, sportovní masáž, baňkování, lávové kameny, tvorba wellness programů , základy první pomoci a další..
Studium jsem zakončila Absolventskou prací o zvládání patologického stresu a deprese medical-wellness metodami, kterou si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice E-kniha. Absolutorium se skládalo z obhájení Absolventské práce a zkoušek z Wellness a Biomedicíny a Anglického jazyka.

Oblasti odborného zájmu:
Wellness, prevence, regenerace, rehabilitace, psychologie zdraví, zvládání těžké stresové zátěže, deprese, BAP a bolestí zad.

Odborná publikace:
Absolventská práce s názvem Distres a možnosti zvládání se zaměřením na 13 medical-wellness strategií v rámci zvládání patologické stresové zátěže a deprese.

Služby v Praze:
Wellness masáže,  ZTV (s prvky metody Balantes propojující prvky fyzioterapie, pilates, balančního cvičení a aktivního středu těla s psychorelaxací a vědomým pohybem), ale i s prvky jógy a s technikami automasáží), tvorba antistresového wellness programu, konzultace/přednášky o wellness-medical přístupech v rámci zvládání těžké stresové zátěže a deprese a další.

Vedle těchto stránek spravuje Youtube kanál Zdraví posláním, facebookové stránky: Zdraví posláním, Wellness jóga, Wellness masáže (pokud jste u mne byli na masáži, tak zde můžete zanechat Vaši recenzi) a Instagram wellness_specialistka_sylvie.

Pokud máte zájem o spolupráci využijte kontaktní formulář nebo zdraviposlanim@seznam.cz

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář