Hospitalizace – jak ji přežít?

Blíží se Vaše hospitalizace? Nebo jste byla nedobrovolně hospitalizován/a?
Nemáte sebou nic a bude Váš pobyt trvat víc než jen jednu noc? Sepsala jsem pro Vás seznam věcí, které jsem já ocenila po dobu mé měsíční hospitalizace..

 

Hospitalizace – jak ji přežít? Připravte se:

Hygiena:
– zubní pasta,
– zubní kartáček,
– plastový nebo nerez hrníček (jeden na hygienické potřeby a jeden na pití),
– žabky do sprchy, sprchový gel,
– krém na obličej a tělo, žiletky,
– balzám na rty,
– hřeben na vlasy,
– mokré ubrousky,
– toaletní papír
– ručník

 

Oblečení:
Oblíbené papuče,
– trička,
– mikina/svetr,
– tepláky/džíny,
– několik párů ponožek
– spodního prádlo,
– šála,
– brýle
..

 

Jídlo:
– hrníček nebo termosku (pokud nechcete pít z plastových hrníčků),
– čerstvé ovoce a zelenina (možná byste byli překvapeni kolik nemocnic nemá ve svých obchodech pro pacienty ovoce a zeleninu),
– instantní ovesné kaše,
– ovocná pyré,
– přídavky do vody: sirupy, oblíbený čaj / káva

 

Zábava:
– blíbené knížky/časopisy,
– omalovánky pro dospělé,
– pastely, pastelky, propisky,
– hlavolamy, křížovky (v čj nebo jazyce, který se pacient pro kterého balíte učí)..
– sluchátka,
– tablet/PC s příslušenstvím,
– peníze v hotovosti (drobné – pro případ automatů nebo obchůdku blízko oddělení),

 

Jak přežít dlouhé chvíle v nemocnici?
Stanovte si mini cíl, který se pokusíte vyplnit během Vaší hospitalizace. Třeba se každý den prokousejte křížovkou nebo osmi-směrkou v druhém nebo třetím jazyce kterému se učíte… Přečtěte si pár kapitol v knížce, pořiďte si mobilní internet – sledujte online kurzy…Když si zachováte kontrolu, alespoň nad malou částí svého dne, nebudete propadat krizi identity, což je obzvláště při delším pobytu velmi snadné. Díky tomu, že si stanovíte mini cíl na každý den, nebudete propadat panice, že se flákáte nebo, že jste ztratili čas nebo přemíru padat do pozice pacienta..

Během hospitalizace jste obklopeni nemocničním prostředím a je velice jednoduché se utápět v negativních pocitech. Naopak je těžké s tím něco udělat, ale jde to.
Když jsem byla hospitalizovaná pět týdnů v nemocnici poslouchala jsem každý večer před spaním hodně podcastů a energetizující hudbu, která mě vytrhla z přítomnosti. Hipoterapie, kresba/omalovánky pro dospělé, košíkaření a hudba jako soundtracky z filmu Suicide squad mě psychicky na chvíli vytrhly z těžkého prostředí a dodaly mi sílu čelit hospitalizaci dál. Podcasty i knihy mě motivovaly k plánování do budoucna – hodně jsem psala a plánovala do notesu. Je důležité plánovat detailně v rámci dnů, týdnů a měsíců, abyste si vytvořili konkrétní plán.

 


 

Co by Vás mohlo zajímat:
Restart těla i duše po krizi / hospitalizaci – knihy, hudba, pohyb a dílčí cíle
Zdravé hubnutí – doporučená četba
Pěnový válec a automasáž
Zdravé hubnutí – doporučená četba
Pěnový válec a automasáž
Regenerace a rehabilitace – stres, bolest, únava a nachlazení – pomoc u Vás doma

 

Upozornění:
Stránky Zdraví posláním, dříve Gastroradar a související online prezentace mají informačně-vzdělávací charakter a nenahrazují osobní spolupráci s lékaři, fyzioterapeuty, kvalifikovanými trenéry a instruktory, wellness specialisty a dalšími odborníky. Slouží primárně k předávání inspirace, motivace a osobních zkušeností autorů, než k předkládání univerzálních návodů vhodných k následování čtenáři. Stavíme se za individuální přístup, který ze samotné podstaty jednosměrná online prezentace nemůže poskytnout.

Jsem diplomovaná Wellness specialistka (DiS.) v oboru Wellness-Balneo. Zakladatelka webu Zdraví posláním a autorka více než 200 článků. Masérka mimo oblast zdravotnictví. Instruktorka ZTV – Zdravotní Tělesné Výchovy (kompenzačně-rekondičního cvičení). Ambasadorka destigmatizace medical-wellness léčby duševních onemocnění a vlastník CAE (Certificate of Advanced English).

Kdo jsem jako Wellness specialistka?
Studovala jsem vyšší odbornou školu. Mezi mé předměty patřily: psychologie zdraví, well-being, anatomie, fyziologie, balneologie a fyzikální terapie, interkulturní komunikace, fitness, funkční vyšetření, výživa, lékařská problematika zdravotní tělesné výchovy, gymnastika, základy veřejného zdravotnictví, specifika saunování, sportovní masáž, baňkování, lávové kameny, tvorba wellness programů, základy první pomoci a další..
Studium jsem zakončila Absolventskou prací o zvládání patologického stresu a deprese medical-wellness metodami, kterou si můžete přečíst na těchto stránkách v rubrice E-kniha. Absolutorium se skládalo z obhájení Absolventské práce a zkoušek z Wellness a Biomedicíny a Anglického jazyka.

Oblasti odborného zájmu:
Wellness, prevence, regenerace, kompenzace a rekondice, psychologie zdraví (motivace, zvládání patologického stresu, seberozvoj aj.), medical-wellness přístup při zvládání patologického stresu, deprese, BAP a bolestí zad.

Odborná publikace:
Absolventská práce s názvem Distres a možnosti zvládání se zaměřením na 13 medical-wellness strategií v rámci zvládání patologické stresové zátěže a deprese.

Služby v Praze:
Wellness masáže (masáže mimo zdravotnictví),  ZTV (s prvky metody Balantes propojující prvky fyzioterapie, pilates, balančního cvičení a aktivního středu těla s psychorelaxací a vědomým pohybem, osobně k tomu navíc přidávám prvky jógy s technikami automasáže), tvorba a inovace wellness programů pro wellness centra, konzultace a přednášky o zdravém životním stylu, wellness-medical přístupech v rámci zvládání těžké stresové zátěže a deprese a další.

Sociální sítě:
Facebook: Zdraví posláním, Wellness jóga, Wellness masáže (pokud jste u mne byli na masáži, tak zde můžete zanechat Vaši recenzi)
Instagram: wellness_specialistka_sylvie
Youtube: Zdraví posláním

Pokud máte zájem o spolupráci využijte kontaktní formulář nebo zdraviposlanim@seznam.cz

O autorovi Výpis článků Podpořte autora

Napsat komentář